گروه تحقیقاتی بیوآرت لند

نقش هنر در زمان همه گیری ویروس

چکیده این مقاله در خصوص : هنر عمومی می تواند به عنوان یک ابزار هدایت کننده در یک بحران به نفع رفاه عمومی انسان استفاده شود. هم اکنون ما شاهد رشد فزاینده ای هنر در طول همه گیری ویروس COVID-19 هستیم.

این مقاله در تاریخ: تهیه شده،
و توسط :گروه تحقیقاتی بیوآرت لندبه انتشار گذاشته شده است.

محتوای جدول

نقش هنر در همه گیری بیماری ویروس

ویروس COVID-19 و نقش هنر در همه گیری بیماری چیست؟ وقتی به تاریخ نگاه می کنیم میبینیم که هنرمندان در آثار خود‌ همواره جامعه و امور جاری را منعکس‌ می‏‌کردند‌ و وقایع زندگی را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دادند. امروز نیز در شرایط سخت شیوع ویروس کرونا که در قرنطینه زندگی می‌کنیم و با یک وضعیت اضطراری جهانی روبرو هستیم، هنر به عنوان مخزن تاریخ‌های فردی و عامل انسانی به کار خود ادامه می‌دهد. در چنین برهه مهمی از تاریخ، هنر و هنرمند هم به واسطه آنکه آینه جامعه هستند از آن تاثیر‌می‌گیرند.

هنر در طول تاریخ خود بارها و بارها دستخوش تغییرات بسیاری شده اما نقش برخی اتفاقات در این تاثیرگذاری بیش از همه بوده است. اتفاقاتی نظیر بیماری‌های همه‌گیر، جنگ‌های جهانی، انقلاب های اجتماعی  و … تقریبا پس از هر کدام از این اتفاقات سبک‌های هنری دچار دگرگونی شده‌اند. بسیاری می‌گویند دنیا پس از کرونا دیگر شبیه قبل نخواهد بود. با توجه به این موضوع سوال این است که آیا هنر نیز پس از کرونا دچار تحولاتی شگرف خواهد شد ؟

گروه تحقیقاتی بیوآرت لند

 بیماری COVID-19 نه تنها وضعیت زودگذر ما را مجدداً یادآوری کرده است، بلکه به ما یاد داده که در لحظه زندگی کنیم. همچنین بر اهمیت هنر و فرهنگ به عنوان یک تقویت کننده مثبت در زندگی و به عنوان راهی برای مقابله با مشکلات آن تاکید کرده است.  فرصت دیگری که این بیماری ایجاد کرده ارتباط با استادان و نویسندگان بزرگ در سراسر دنیا و دعوت از آنها و شکل گیری همایش هایی نظیر هنر از زاویه کرونا و فعالتر شدن اقتصاد دیجیتال آرت بوده است. پیش بینی این است که بعد از این اتفاق قطعاً شاهد انفجار هنر هستیم و آثاری که در دوران انزوا خلق شدند به نمایش گذاشته می‌شوند.‌

هنر تغییر

گروه تحقیقاتی بیوآرت لند
هنرمندان در روزگار کرونا

دنیای هنر، از روی کاناپه شما

نیروهای خلاق به ما کمک می‌کنند، بیایید خارج از چارچوب فکر کنیم و از نوآوری استفاده کنیم تا ارتباط خود را حفظ کنیم و با هم کار کنیم. زیرا اگر با هم این کار را انجام دهیم، موفق خواهیم شد. کارسون الیس، تصویرگر و هنرمند آمریکایی کتاب کودکان، یک کلوپ هنری قرنطینه ای در اینستاگرام با تکالیف روزانه برای افرادی که در خانه گیر کرده بودند راه اندازی کرد.

 نوازندگان ارکستر فیلارمونیک روتردام از فناوری استقبال کردند تا اجرای مجازی قصیده شادی بتهوون را از خانه های خود ضبط کنند. این نوازندگان در ویدیوی خود که در کمتر از دو هفته بیش از 2 میلیون بازدید داشت، گفتند: ما در حال تطبیق با واقعیت جدیدی هستیم و باید راه حل هایی برای حمایت از یکدیگر پیدا کنیم. دیگر نوازندگان و خوانندگان کنسرت‌هایی را از خانه پخش می‌کنند و مخاطبان آنلاین با سیل لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و کامنت‌ها به سرعت قدردانی خود را نشان می‌دهند.

 

در ماه های گذشته چیزهای زیادی تغییر کرده است، همچنین درک ما از جهان، مستقیماً بر هنرمندان تأثیر گذاشته است.  هنر آنچه را که می‎بینند و  آنچه را که احساس می کنند نشان می دهند و برخی از هنرمندان نقش‌های صریح همه‌گیری را در آثار خود بیان کرده‌اند.  

 آغاز همه‌گیری کووید 19 موزه‌ها را در قلمروی ناشناخته ‎ای از سکوت فرو برد. موزه‌های سراسر جهان مجبور شدند یک شبه درهای خود را ببندند، مجموعه‌های فیزیکی و فضاهای گالری‌های خود را غیرقابل دسترس کنند، و مهاجرت گسترده‌ای را به سمت دیجیتال به‌عنوان تنها وسیله‌ای برای حضور در زندگی انتخاب کنند. این گسست ناگهانی موزه‌ها را وادار کرد تا در استراتژی‌های خود تجدید نظر کنند، به سؤالات مرتبط بپردازند و راه‌هایی را بیابند که به جای تعاملات فیزیکی به تعاملات مجازی متکی باشد.

گروه تحقیقاتی بیوآرت لند

هنر بیان معنای انسان بودن است

هنرسازی و تماشای هنر به ما امکان می دهد تجربیات خود را پردازش کنیم. هنر به ما کمک می کند تا دنیای اطراف خود را بیشتر درک کنیم. انسان های باستان نه تنها زندگی خود را از طریق هنر ثبت می کردند، بلکه از هنر برای بیان دیدگاه خود نیز استفاده می کردند. ما امروز نیز این کار را انجام می‌دهیم. ما شاهد چرخش فزاینده ای از هنر در طول همه گیری COVID-19 هستیم و در سطح جهانی ما به هنر به عنوان منبع آرامش و قدرت روی آورده‌ایم. مشارکت در هنر و تماشای آن باعث می‌شود به یک تجربه انسانی جهانی‌تر متصل شویم. در واقع هنر راهی است به سوی معنای انسان بودن.

گروه تحقیقاتی بیوآرت لند

هنر برای سلامتی ما مفید است

در حالی که از تماشای آثار هنری لذت می برید و با چشم اندازهای مختلف از خانه درگیر می شوید، از سلامتی خود لذت ببرید! هنر در طول کووید-19 سلامت را در خانه‌های ما ارتقا داده است، زیرا خانواده‌ها در خانه خلاق شده‌اند.هنر ابزاری اثبات شده برای کاهش استرس و تندرستی است. مطالعات بی‌شماری در مورد فواید جسمی و ذهنی کار هنری، و مزایای حتی نگاه کردن به یک اثر هنری وجود دارد. ساختن و نگاه کردن به هنر اثرات بلندمدتی مانند تقویت عملکرد مغز و سیستم ایمنی بدن و همچنین کمک به سلامت روانی و عاطفی ما دارد. هنر به ما کمک می کند تا ، احساسات دشوار را ساده‌تر بیان کنیم .

 

گروه تحقیقاتی بیوآرت لند

هنر می تواند یک ابزار بهداشت عمومی در طول COVID-19 باشد

هنر به انتقال سریع ایده ها از طریق تصاویر به یاد ماندنی کمک می کند. هنر عمومی می تواند به عنوان یک ابزار هدایت کننده در یک بحران به نفع رفاه عمومی ما استفاده شود. وقتی هنرمندان هنر عمومی را با ماسک هایی خلق می کنند تا تجربیات کنونی ما را منعکس کنند، پیامی قدرتمند برای عموم ارسال می کند. مردم مداخلات هنری را به دست خود می گیرند و ماسک هایی را روی مجسمه ها در سراسر جهان می گذارند تا پیام های ایمنی عمومی و فاصله گذاری اجتماعی را منتشر کنند. . اکنون که برای کمک به کاهش شیوع COVID-19 در سطح جهان از ماسک استفاده می کنیم، ماسک ها نوآورانه تر می شوند. طیف وسیعی از ماسک‌های خلاقانه به ما این امکان را می‌دهند که به بیان خود ادامه دهیم و در وهله اول مردم را تشویق به استفاده از ماسک کنیم. طرح های ماسک، چه سرگرم کننده و چه کاربردی، ممکن است استفاده را افزایش داده و سلامت عمومی را ارتقاء بخشد. نه تنها هنر به ما کمک می‌کند تا از طریق بینندگان و مشارکت‌مان سالم بمانیم، بلکه برخی از سازمان‌های هنری نیز به طور فعال در حال جمع‌آوری کمک مالی برای ارائه پشتیبانی مراقبت‌های بهداشتی در طول COVID-19 هستند.

هنرمندان چگونه بیماری را به تصویر کشیده اند

شیوع بیماری‌های همه‌گیر در طول تاریخ یکی از منابع الهام نویسندگان و هنرمندان در خلق آثاری بوده که در برخی موارد فارغ از اختلاف در عصر و زمان آفرینش، درون‌مایه‌های مشترکی دارند.   

کرونا یا طاعون

سنت کلیسای چارلز بورومئو در میان طاعون‌زدگان میلان. این اثر یک نقاش فرانسوی، پیر میگنار(Pierre Mignard)، کاری است که او در رم انجام داد. این یک نقاشی بسیار جذاب از آیین عشای ربانی است که درباره قربانیان طاعون است.او نوعی امید را برای آنها به ارمغان می آورد.

دفن مردگان؛ مایکل سویرتز، 1650
طاعون سیاه
قبلی
بعدی

سوالات متداول

دیگر مقالات علمی بیوآرت

آینده ای با طعم قارچ

بیوآرتیستی که با استفاده از هنر زیستی روشی را ابداع کرده‌ است که از نیروی بیولوژیکی قارچ‌ها برای ایجاد طیف وسیعی از جایگزین‌های زیست تخریب پذیر و سازگار با محیط زیست استفاده می‌کند.

biology and art

هنر زیستی

هنر زیستی به عنوان یک مجموعه از فرآیندهای خلاق و پیچیده مطرح است که در آن هنرمندان با استفاده از ترکیبی از علوم زیستی و هنر، آثارهنری خلاقانه‌ای خلق می‌کنند.

بیوآرت لند

مشاغل زیستی در آینده

پیش بینی می شود برای مشاغل آینده آموزش هایی بینیم که شاید امروز برایمان ناشناخته و عجیب به نظر برسد. این احتمال وجود دارد که بیشتر مشاغلی که یادگیرندگان امروزی در پانزده سال آینده انجام خواهند داد، هنوز اختراع نشده باشد.

با میکروسکوپ از آزمایشگاه تا گالری

با میکروسکوپ از آزمایشگاه تا گالری

گروه تحقیقاتی بیوآرت لند

هنر نقاشی روی آگار

نقاشی با باکتری ها هنری است که با استفاده از رنگدانه های میکروبی به عنوان رنگ و سوآپ آزمایشگاهی به عنوان قلم مو بر روی پلیت آگارانجام میگیرد.

گروه تحقیقاتی بیوآرت لند

هنر، واکسن فوق العاده

هنر به عنوان واکسنی موثر در روزگار کرونا می تواند موجی نو بیافریند و به کمک خلاقیت و زیبایی انسانهارا از سراسر جهان به آرامشی در پس وحشت دعوت کند.

کرونا در دست هنرمندان

نقش هنر در زمان همه گیری ویروس

هنر عمومی می تواند به عنوان یک ابزار هدایت کننده در یک بحران به نفع رفاه عمومی انسان استفاده شود. هم اکنون ما شاهد رشد فزاینده ای هنر در طول همه گیری ویروس COVID-19 هستیم.

اهمیت بیوآرت از تلفیق هنر و زیست شناسی

اهمیت رشته بیوآرت(Bio-Art)

بیوآرت(bio-art) یا هنر زیستی بعنوان پدیده‏‌ای جذاب برای آینده‏ بشر بسیارحائز اهمیت است.در حال حاضر شاهد دیدگاه نوینی از هنر و تکنولوژی هستیم که روزنه جدیدی برای همکاری بیشتر بین هنرمندان و دانشمندان را باز می کند.

گروه تحقیقاتی بیوارت لند

بیوآرت جلوه ای از هماهنگی با طبیعت