گروه تحقیقاتی بیوآرت لند

آینده ای با طعم قارچ

چکیده این مقاله در خصوص : بیوآرتیستی که با استفاده از هنر زیستی روشی را ابداع کرده‌ است که از نیروی بیولوژیکی قارچ‌ها برای ایجاد طیف وسیعی از جایگزین‌های زیست تخریب پذیر و سازگار با محیط زیست استفاده می‌کند.

این مقاله در تاریخ: تهیه شده،
و توسط :گروه تحقیقاتی بیوآرت لندبه انتشار گذاشته شده است.

محتوای جدول

آیا می توانید آینده ای را تصور کنید که در آن همه چیز از قارچ ساخته شده باشد ؟

همه ما قارچ ها را از نان های کپک زده و درختان در حال تجزیه می شناسیم. اما کمتر کسی می داند که قارچ ها نیز ماده ای عالی برای ساخت انواع اشیاء هستند. هنرمند زیستی ایتالیایی با همکاری دانشگاه آمستردام روشی را ابداع کرده‌اند که از نیروی بیولوژیکی قارچ‌ها برای ایجاد طیف وسیعی از جایگزین‌های پایدار با محیط زیست استفاده می‌کند.

هنر زیستی با قارچ
هنرمند Maurizio Montalti در حال کار در آزمایشگاه خود.

با بیوآرتیستی آشنا شوید که می‌خواهد مبلمان خانه شما را از قارچ‌ها بسازد!

مونتالیتی هنرزیستی را به کمک میکروارگانیسم های قارچی به دنیا نشان می دهد. این بیوآرتیست با مطالعه خواص قارچ ها و چگونگی ایجاد مواد متناسب با کاربردهای مختلف آن است. چشم‌انداز او این است که در آینده پلاستیک‌ها با مواد زیستی پایدار جایگزین می‌شوند. او از قارچ ها برای ساخت مبلمان و وسایل خانه خود استفاده می کند.

ساخت ظروف قارچی

میکروارگانیسمی به نام قارچ

قارچ ها روشی طبیعی برای تجزیه مواد آلی هستند، از برگ های افتاده و حیوانات مرده گرفته تا هسته میوه ای که امروز در خیابان پرتاب کردید اهمیت زیادی برای چر بیشخه محیط زیست دارد. قارچ ها رشته های بلندی ایجاد می کنند که به تقسیم بندی ادامه می دهند. این می تواند به یک شبکه زیرزمینی گسترده منجر شود. که می تواند برای انواع گیاهان و حیوانات بسیار مفید باشد.

قارچ‌ها عمدتاً از یک میسلیوم تشکیل شده‌اند. میسلیوم ها برای خاک اهمیت حیاتی دارند. آنها مواد آلی را تجزیه می کنند و مواد خام آن را دوباره برای استفاده در اکوسیستم در دسترس قرار می دهند. با این حال، گاهی اوقات، این شبکه از نخ ها آنقدر متراکم می شود که به یک توده قابل مشاهده و پشمالو تبدیل می شود. مانند نان کپک زده ویا قارچها یی که روی غذا رشد می کنند. آنها با ترشح آنزیم ها، قندهای موجود در مواد را تجزیه می کنند تا بتوانند از آن به عنوان منبع غذایی استفاده کنند. سرعت سریعی که آنها این کار را انجام می دهند نقش مهمی در نحوه بازیافت اشیا در اکوسیستم ما دارد.

 

علم و هنر در پرورش قارچ

بیوآرتیست ایتالیایی Maurizio Montalti ارزش پنهان در میکروارگانیسم قارچ را شناسایی کرد. هنگامی که یک میسلیوم در سراسر یک ماده آلی پخش می شود، منجر به یک ماده بسیار جامد و در عین حال سبک می شود. مونتالتی با همکاری تیمی به سرپرستی پروفسور میکروبیولوژیست دانشگاه اوترخت، هان وستن، توانست روشی کنترل شده برای رشد قارچ بر روی انواع مواد ایجاد کند.  مونتالتی با خلاقیت هنر زیستی موفق به ایجاد طیف وسیعی از اشیاء با ویژگی‌های بسیار منحصر به فرد شده است، از کاشی‌های عایق صدا، پانل‌های عایق ضد حریق و گلدان‌های ضدآب گرفته تا صندلی‌های سبک، کفش‌ها و آباژورها.

هنر زیستی

آینده با مواد زیست تخریب پذیر

مونتالتی با کمک آزمایشگاه بیوآرت بیشتر از زباله های کشاورزی برای زیرلایه های خود استفاده می کند که آنها را به محصولات ارزشمندی تبدیل می کند که صددر صد طبیعی و کاملاً زیست تخریب پذیر هستند. این باعث می‌شود که آنها با ایده اقتصاد دایره‌ای مناسب باشند. این هنرمند به همراه میکروبیولوژیست‌های دانشگاه اوترخت در حال حاضر در حال کار برای به دست آوردن درک بهتر و بهینه‌سازی فرآیندهای اساسی است. در حال حاضر، کاربردهای این مواد فراتر از هنر بوده و به جایگزینی بالقوه برای چوب، لاستیک، کاغذ و حتی پلاستیک، به عنوان راه حلی پایدار برای محصولات آلاینده و فرآیندهای تولیدی که امروزه استفاده می شود، رفته است. آیا قارچ ها می توانند مواد آینده باشند؟ شما هم ایده های خود در زمینه علم و هنر را آزمایش کنید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 5 =

سوالات متداول

دیگر مقالات علمی بیوآرت

آینده ای با طعم قارچ

بیوآرتیستی که با استفاده از هنر زیستی روشی را ابداع کرده‌ است که از نیروی بیولوژیکی قارچ‌ها برای ایجاد طیف وسیعی از جایگزین‌های زیست تخریب پذیر و سازگار با محیط زیست استفاده می‌کند.

biology and art

هنر زیستی

هنر زیستی به عنوان یک مجموعه از فرآیندهای خلاق و پیچیده مطرح است که در آن هنرمندان با استفاده از ترکیبی از علوم زیستی و هنر، آثارهنری خلاقانه‌ای خلق می‌کنند.

بیوآرت لند

مشاغل زیستی در آینده

پیش بینی می شود برای مشاغل آینده آموزش هایی بینیم که شاید امروز برایمان ناشناخته و عجیب به نظر برسد. این احتمال وجود دارد که بیشتر مشاغلی که یادگیرندگان امروزی در پانزده سال آینده انجام خواهند داد، هنوز اختراع نشده باشد.

با میکروسکوپ از آزمایشگاه تا گالری

با میکروسکوپ از آزمایشگاه تا گالری

گروه تحقیقاتی بیوآرت لند

هنر نقاشی روی آگار

نقاشی با باکتری ها هنری است که با استفاده از رنگدانه های میکروبی به عنوان رنگ و سوآپ آزمایشگاهی به عنوان قلم مو بر روی پلیت آگارانجام میگیرد.

گروه تحقیقاتی بیوآرت لند

هنر، واکسن فوق العاده

هنر به عنوان واکسنی موثر در روزگار کرونا می تواند موجی نو بیافریند و به کمک خلاقیت و زیبایی انسانهارا از سراسر جهان به آرامشی در پس وحشت دعوت کند.

کرونا در دست هنرمندان

نقش هنر در زمان همه گیری ویروس

هنر عمومی می تواند به عنوان یک ابزار هدایت کننده در یک بحران به نفع رفاه عمومی انسان استفاده شود. هم اکنون ما شاهد رشد فزاینده ای هنر در طول همه گیری ویروس COVID-19 هستیم.

اهمیت بیوآرت از تلفیق هنر و زیست شناسی

اهمیت رشته بیوآرت(Bio-Art)

بیوآرت(bio-art) یا هنر زیستی بعنوان پدیده‏‌ای جذاب برای آینده‏ بشر بسیارحائز اهمیت است.در حال حاضر شاهد دیدگاه نوینی از هنر و تکنولوژی هستیم که روزنه جدیدی برای همکاری بیشتر بین هنرمندان و دانشمندان را باز می کند.

گروه تحقیقاتی بیوارت لند

بیوآرت جلوه ای از هماهنگی با طبیعت