گروه تحقیقاتی بیوآرت لند

مشاغل زیستی در آینده

چکیده این مقاله در خصوص : پیش بینی می شود برای مشاغل آینده آموزش هایی بینیم که شاید امروز برایمان ناشناخته و عجیب به نظر برسد. این احتمال وجود دارد که بیشتر مشاغلی که یادگیرندگان امروزی در پانزده سال آینده انجام خواهند داد، هنوز اختراع نشده باشد.

این مقاله در تاریخ: تهیه شده،
و توسط :گروه تحقیقاتی بیوآرت لندبه انتشار گذاشته شده است.

محتوای جدول

مشاغل زیستی پر درآمد در آینده

آیا در آینده می توان از رشته های زیستی شناسی کسب درآمد کرد؟ سرعت رشد علم و تکنولوژی زیستی  به طرز حیرت‌انگیزی در حال گسترش است و این روند تاثیر قابل‌توجهی بر جامعه و اقتصاد خواهد گذاشت. ممکن است به زودی مشاغل زیادی از بین بروند و فعالیت های جدیدی در آینده، جای آن‌ها را بگیرند. ممکن است برخی بیشتر به سمت نوآوری گرایش داشته باشد، در حالی که برخی دیگر به شدت به دانش علمی متکی هستند. پیش بینی می شود در آینده آموزش هایی بینیم که شاید امروز برایمان ناشناخته و عجیب به نظر برسد.  این احتمال وجود دارد که بیشتر مشاغلی که یادگیرندگان امروزی در پانزده سال آینده انجام خواهند داد، هنوز اختراع نشده باشد. پس قوه تخیل خود را فعال کنید شاید شما هم یک کارآفرین در آینده باشید.

بیوآرت لند

هوش مصنوعی در مشاغل آینده

محققان در حال حاضر به دنبال روش‌هایی هستند که به وسیله آن بتوانند از هوش مصنوعی در تمامی زمینه ها استفاده کنند. مانند سرعت بخشیدن به روند تشخیص بیماری که هم اکنون در دنیا استفاده می‌شود. در آینده نزدیک، به مدد هوش مصنوعی، حتی عمل جراحی نیز می‌تواند از راه دور انجام شود.  هوش مصنوعی در زمینه های مختلف علم، محققان را تشویق کرده است تا با استفاده از تکنیک‌های هوش مصنوعی به تشخیص زودهنگام و مهار شیوع COVID-19  دست یابند. هوش مصنوعی (AI) از همان ابتدای اپیدمی، مشغول کار در پشت صحنه برای کمک به محدودیت‌های دانش بشری در تلاش برای درک و ردیابی شیوع COVID-19 بوده است. امروزه چندین پروژه مبتنی بر هوش مصنوعی بر پایه علم داده در طیف گسترده‌ای از زمینه‌ها برای پیش‌بینی و مدیریت سناریوهای مختلف ناشی از بحران سلامت استفاده می‌شوند. با استفاده از هوش مصنوعی می‏توان در بخش مراقبت های بهداشتی، علائم اولیه COVID-19 را پیش‏بینی کرد و در نتیجه گسترش عفونت کنترل می‏شود. همچنین برای غربالگری و ردیابی بیماران، و ردیابی عفونت‌های آینده، با استفاده از الگوریتم‌هایی که داده‌ها را پردازش می‌کنند تا الگوهای روشن‌گری را شناسایی کنند، استفاده می‌شود. الگوریتم‌های این فناوری به سازمان‌ مراقبت‌های بهداشتی اجازه می‌دهد تا به‌طور مؤثر برنامه‌های مراقبت‌های پزشکی و پیگیری را بررسی کرده و در نتیجه تجربیات بهتری برای بیماران به ارمغان بیاورند. هوش مصنوعی به پیشگیری از COVID-19 در سطح مولکولی (به عنوان مثال، کشف دارو و واکسن)، سطح بیمار (به عنوان مثال، تشخیص بیمار) و سطح جمعیت (به عنوان مثال، نظارت اپیدمیولوژیک) کمک فراوانی کرده است.هوش مصنوعی در هنر دیجیتال نیز سیار مهم است. با افزایش قدرت محاسباتی ماشین‌ها، کامپیوترها می‌توانند تصاویر جدید و پیچیده را بسازند و یاد بگیرند که آن‌ها را درک کنند. آینده هنر هوش مصنوعی آینده ای است که می تواند ماشین ها را انسان تر کند. استفاده از فناوری هوش مصنوعی همچنان محدود است، اما می توان از آن برای ایجاد خلاقیت های هوش مصنوعی در آینده استفاده کرد.

شغل جدید آینده پزشکی ژنتیک (طراحی ژن)

یکی از عجایب جهان آینده شاید رشد در علم ویرایش ژن‌های انسان باشد. دستکاری DNA را می‌توان یکی از بحث برانگیزترین کارهایی دانست که ممکن است از سوی دانشمندان انجام شود. برنامه تغییر ژنوم با تکنولوژی جدید  CRISPR ایجاد ژن های جهش یافته و سلول های دستکاری شده را تسهیل میکند.

تکنولوژی تغییر ژن یا کریسپر پتانسیل بسیار زیادی برای تسریع تحقیقات در رابطه با علوم زندگی، بهبود بیوتکنولوژی و حتی درمان بیماری‌ها دارد. این موضوع باعث شکل‌گیری بسیاری از شغل‌های آینده خواهد شد. جهان آینده پر از شرکت‌هایی است که از چنین فناوری‌هایی برای تولید داروهای جدید با سرعتی باورنکردنی استفاده می‌کنند. این فناوری دارای پتانسیل فوق العاده ای برای درمان بیماری است و اگر بتوان ژن های خاص و هدفمند در بدن را کنترل کرد، تقریباً هر بیماری به طور بالقوه قابل درمان است.

مشاغل زیستی آینده
شما ممکن است در آینده مدیر، کارمند و یا بازاریاب یک شرکت ژنومی باشید. شاید استراتژی تولید و ویرایش ژن ها را به عهده داشته باشید و حتی ممکن است یک تحلیل گر بازار در این حوزه باشید.

مهندس چاپ زیستی

پرینت سه بعدی در آینده کاربردهای فزاینده ای خواهد داشت. یکی از این موارد، گوشت و بافت مصنوعی است. دیگری چاپ سه بعدی بافتی مانند غضروف، استخوان یا ماهیچه یا اندام های داخلی بالقوه برای ایمپلنت های انسانی است. تحقیقات روی چنین ایمپلنت‌هایی با سرعت زیادی در حال انجام است یک مهندس پرینت زیستی با استفاده از سخت‌افزار و نرم‌افزار مرتبط با چاپگرهای سه‌بعدی بافت زنده‌ای برای ایمپلنت‌های انسانی طراحی می‌کند. یک مهندس چاپ زیستی دارای مهارت های مهندسی قوی و دانش STEM خواهد بود و در تیم هایی با زیست شناسان، متخصصان پزشکی و طراحان نرم افزار کار خواهد کرد.

شغل‌های هنری آینده، دیجیتالی هستند

 

ارزش بازار تجارت الکترونیک در سال ۲۰۱۸ در آمریکا بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار تخمین زده شده است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۳ از ۷۳۵ میلیارد دلار بگذرد.این امر سبب رشد کسب و کار اینترنتی است. در حقیقت مشاغل سنتی از بین نمی‌روند اما به روزرسانی دیجیتالی می‌شوند و شغل های هنری آینده نیز، از این قاعده مستثنی نیستند. تابحال با خود فکر کردید که خیاطی آنلاین یا یک خیاط دیجیتال چقدر می تواند کارآمد باشد؟ البته در دنیای دیجیتالی شما یاد خواهید گرفت که می‌توانید به یک هنرمند آنلاین اعتماد کنید و در کمال تعجب باید گفت خیاط دیجیتال یکی از شغل های آینده است.

با توجه به اینکه فناوری چشم اندازهای بی حد و حصری را برای نوآوری خلاقانه ایجاد می کند، رشته هنرهای دیجیتال به سرعت به یکی از محبوب ترین و جالب ترین انتخاب های حرفه ای برای هنرمندان گرسنه تبدیل شده است.

 

 فناوری اکنون بیشتر و بیشتر بخشی از زندگی، شغل و فعالیت های اوقات فراغت ما شده است. مانند یک گلوله برفی است که به غلتیدن و غلتیدن ادامه می‌دهد و هر چه می‌رود سرعتش بیشتر می‌شود. برای برخی، این شتاب فناوری ممکن است موها را افزایش دهد و آنها را نگران کند که دنیای ما در 20 سال آینده چگونه خواهد بود.

با این حال، ما فکر می کنیم که هنرمند دیجیتال امروز باید در مورد آنچه که در راه است هیجان زده باشد. یادگیری ماشینی بخشی از زندگی ما خواهد بود. حتی در هنر، کار ما را تقویت خواهد کرد. با این حال، این هدف هنر را تغییر نخواهد داد. حتی اگر ابزارها تغییر کنند و تکامل پیدا کنند، انگیزه هنری تقریباً یکسان خواهد ماند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =

سوالات متداول

دیگر مقالات علمی بیوآرت

آینده ای با طعم قارچ

بیوآرتیستی که با استفاده از هنر زیستی روشی را ابداع کرده‌ است که از نیروی بیولوژیکی قارچ‌ها برای ایجاد طیف وسیعی از جایگزین‌های زیست تخریب پذیر و سازگار با محیط زیست استفاده می‌کند.

biology and art

هنر زیستی

هنر زیستی به عنوان یک مجموعه از فرآیندهای خلاق و پیچیده مطرح است که در آن هنرمندان با استفاده از ترکیبی از علوم زیستی و هنر، آثارهنری خلاقانه‌ای خلق می‌کنند.

بیوآرت لند

مشاغل زیستی در آینده

پیش بینی می شود برای مشاغل آینده آموزش هایی بینیم که شاید امروز برایمان ناشناخته و عجیب به نظر برسد. این احتمال وجود دارد که بیشتر مشاغلی که یادگیرندگان امروزی در پانزده سال آینده انجام خواهند داد، هنوز اختراع نشده باشد.

با میکروسکوپ از آزمایشگاه تا گالری

با میکروسکوپ از آزمایشگاه تا گالری

گروه تحقیقاتی بیوآرت لند

هنر نقاشی روی آگار

نقاشی با باکتری ها هنری است که با استفاده از رنگدانه های میکروبی به عنوان رنگ و سوآپ آزمایشگاهی به عنوان قلم مو بر روی پلیت آگارانجام میگیرد.

گروه تحقیقاتی بیوآرت لند

هنر، واکسن فوق العاده

هنر به عنوان واکسنی موثر در روزگار کرونا می تواند موجی نو بیافریند و به کمک خلاقیت و زیبایی انسانهارا از سراسر جهان به آرامشی در پس وحشت دعوت کند.

کرونا در دست هنرمندان

نقش هنر در زمان همه گیری ویروس

هنر عمومی می تواند به عنوان یک ابزار هدایت کننده در یک بحران به نفع رفاه عمومی انسان استفاده شود. هم اکنون ما شاهد رشد فزاینده ای هنر در طول همه گیری ویروس COVID-19 هستیم.

اهمیت بیوآرت از تلفیق هنر و زیست شناسی

اهمیت رشته بیوآرت(Bio-Art)

بیوآرت(bio-art) یا هنر زیستی بعنوان پدیده‏‌ای جذاب برای آینده‏ بشر بسیارحائز اهمیت است.در حال حاضر شاهد دیدگاه نوینی از هنر و تکنولوژی هستیم که روزنه جدیدی برای همکاری بیشتر بین هنرمندان و دانشمندان را باز می کند.

گروه تحقیقاتی بیوارت لند

بیوآرت جلوه ای از هماهنگی با طبیعت

دسته بندی این مقاله: ایده و خلاقیت, مقالات