گروه تحقیقاتی بیوآرت لند

شگفتی های آزمایشگاه بیوآرت

چکیده این مقاله در خصوص : آزمایشگاه های بیوآرت( Biology &Art) سکوی پرتابی برای نوآوران و توسعه ایده ها در زمینه هنر زیستی است که مسیری تازه برای پرورش خلاقیت و فناوری را فراهم کرده است.

این مقاله در تاریخ: تهیه شده،
و توسط :گروه تحقیقاتی بیوآرت لندبه انتشار گذاشته شده است.

محتوای جدول

شگفتی های آزمایشگاه بیوآرت

آزمایشگاه BioArt

کارهای شگفت انگیزی که در آزمایشگاه بیوآرت انجام می‌شود بسیار حیرت‌انگیز و جذاب است. آزمایشگاه بیوآرت سکوی پرتابی برای نوآوران و توسعه ایده‌ها در زمینه طراحی زیستی با استفاده از مواد زیستی است. علم و طبیعت الهام بخش کاری است. که در آزمایشگاه‌های BioArt انجام می‌دهیم. طبیعت اجزای سازنده‌ای را در اختیار ما می‌گذارد که با آنها پیشرفت های بیشتری را در آینده ایجاد خواهیم کرد.

طراحی زیستی، مواد بیولوژیکی و بیوآرت زمینه‌هایی که به سرعت در تلاقی با طبیعت، فناوری و خلاقیت پدیدار شدند. و حس کنجکاوی بشر را تقویت کردند. امکات خاص اینگونه مطالعات اغلب در داخل آزمایشگاه‌ها و در دسترس تنها متخصصان، محققان محدودی قرار می‏گیرد و عموم مردم در محدودیت مستقیم این حوزه‌ها هستند. از سوی دیگر، حتی مبتکران نوظهور در این زمینه‌ها، در سراسر جهان برای یافتن حمایت کافی و زیرساخت های مورد نیاز برای پیشبرد کار خود در تکاپو هستند و بدون شک پرورش این رشته می‌تواند کلید اسرارآمیز انسان برای ورود به جهان آینده باشد.‌


آزمایشگاه شگفت انگیز بیوآرت

 آزمایشگاه بیوآرت سبب تسهیل روند کارآفرینی و نوآوری برای دانشمندان شده است. بیوآرت راهی پیدا کرده است که کارهای خود را برای مردم در دسترس قرار دهد. بیوآرت از طریق گفتگوهای تعاملی، کارگاه ها، نمایشگاه های تجربی در انجمن هایی مانند هفته طراحی هلند و ابتکاراتی مانند “Curiosity Labs” با مردم به طور فعال در ارتباط است. خلاقیت هایی مانند طراحی با باکتری های درخشان و یا پلاستیک های زیستی ایجاد شده از کود نیز ایده‌های دور از ذهن نیستند و مردم در این زمینه به سادگی  آموزش دیده اند و می توانند مستقیماً با آن ارتباط برقرار کنند و بازخورد نشان دهند. امید است بتوان تحقق ایده‌های تازه و عجیب را با تلاش‌های آزمایشگاه های BioArt  تجسم کرد.

انگیزه راه اندازی آزمایشگاه های بیوآرت BioArt

در حالی که طبیعت در طول 3.8 میلیارد سال گذشته در حال تکامل بوده است وخود را بهبود می‏بخشد اما بشر فقط حدود 10 هزار سال پیش توسعه فناوری را آغاز کرده است. به تازگی، دانشمندان، مبتکران دریافته‌اند که چیزهای زیادی برای آموختن از طبیعت وجود دارد. حال چگونه می توانیم آن را برای بهبود زندگی خود به کار گیریم؟

در پاسخ نمونه‌های متعددی وجود دارد که در آن بشر تکنیک هایی را بکار گرفته است که مستقیماً از دنیای حیوانات نشأت میگیرد. در حال حاضر نیز دانشمندان با ایده از مخلوقات زنده در حال تلاش برای کپی کردن بازوی هشت پا با انعطاف پذیری مناسب هستند. این طرح میتواند بسیار مفید باشد. و احتمالا به کمک آن ابزارهای پزشکی بتوانند بدون آسیب رساندن به اندام ها یا اعصاب دیگر به اندام خاصی برسند

biology-art-land

آزمایشگاه‌های BioArt در جستجوی هیجان‌انگیزترین و جدیدترین مواد زیست سازگار در سراسر جهان هستند. آنها تصمیم گرفتند کتابخانه‌ای اختصاصی را برای مواد، “Materialenbank” ایجاد کنند. این کتابخانه راهی برای ذخیره مجموعه‌ای از مواد مبتنی بر زیست است. این بانک زیستی ‌هنوز در مراحل اولیه قرار دارد. اما به طور مرتب با مواد و برنامه های جدید به روز می شود. برخی از باکتری های موجود در این بانک زیستی برای زنده ماندن به تجهیزات خاصی نیاز دارند. مانند فریزرهای با دمای 80- درجه سانتیگراد، یخچال، دستگاه انکوباتور و غیره که همه نمونه هایی از وسایل مواد منحصر به فردی است که می توانید در “Materialenbank” پیدا کنید.

آزمایشگاه BioArt مسئول برنامه‌های کاربردی فراوانی است.‌ و در این فرایند با حمایت و ارتباطات مورد نیاز، استعدادهای در حال رشد را شکوفا می سازد. این مسئله بسیار مهمی است. زیرا ایده های خلاقانه میتواند زندگی آینده مردم را متحول کند و بستری برای اختراعات نو باشد. در آزمایشگاه بیوآرت پژوهشگران می‏توانند علاوه بر همکاری گروه های تحقیقاتی، طرح های خود را با امکانات و با پشتیبانی متخصصین بیشتر توسعه دهند. آنها به منابع و پشتیبانی دسترسی خواهند داشت. این روند آنها را تشویق می‌کند تا فناوری جدید و خلاقیت را در جستجوی فرصت‌های جدید کشف کنند.

biology-art-land

سوالات متداول

دیگر مقالات علمی بیوآرت

آینده ای با طعم قارچ

بیوآرتیستی که با استفاده از هنر زیستی روشی را ابداع کرده‌ است که از نیروی بیولوژیکی قارچ‌ها برای ایجاد طیف وسیعی از جایگزین‌های زیست تخریب پذیر و سازگار با محیط زیست استفاده می‌کند.

biology and art

هنر زیستی

هنر زیستی به عنوان یک مجموعه از فرآیندهای خلاق و پیچیده مطرح است که در آن هنرمندان با استفاده از ترکیبی از علوم زیستی و هنر، آثارهنری خلاقانه‌ای خلق می‌کنند.

بیوآرت لند

مشاغل زیستی در آینده

پیش بینی می شود برای مشاغل آینده آموزش هایی بینیم که شاید امروز برایمان ناشناخته و عجیب به نظر برسد. این احتمال وجود دارد که بیشتر مشاغلی که یادگیرندگان امروزی در پانزده سال آینده انجام خواهند داد، هنوز اختراع نشده باشد.

با میکروسکوپ از آزمایشگاه تا گالری

با میکروسکوپ از آزمایشگاه تا گالری

گروه تحقیقاتی بیوآرت لند

هنر نقاشی روی آگار

نقاشی با باکتری ها هنری است که با استفاده از رنگدانه های میکروبی به عنوان رنگ و سوآپ آزمایشگاهی به عنوان قلم مو بر روی پلیت آگارانجام میگیرد.

گروه تحقیقاتی بیوآرت لند

هنر، واکسن فوق العاده

هنر به عنوان واکسنی موثر در روزگار کرونا می تواند موجی نو بیافریند و به کمک خلاقیت و زیبایی انسانهارا از سراسر جهان به آرامشی در پس وحشت دعوت کند.

کرونا در دست هنرمندان

نقش هنر در زمان همه گیری ویروس

هنر عمومی می تواند به عنوان یک ابزار هدایت کننده در یک بحران به نفع رفاه عمومی انسان استفاده شود. هم اکنون ما شاهد رشد فزاینده ای هنر در طول همه گیری ویروس COVID-19 هستیم.

اهمیت بیوآرت از تلفیق هنر و زیست شناسی

اهمیت رشته بیوآرت(Bio-Art)

بیوآرت(bio-art) یا هنر زیستی بعنوان پدیده‏‌ای جذاب برای آینده‏ بشر بسیارحائز اهمیت است.در حال حاضر شاهد دیدگاه نوینی از هنر و تکنولوژی هستیم که روزنه جدیدی برای همکاری بیشتر بین هنرمندان و دانشمندان را باز می کند.

گروه تحقیقاتی بیوارت لند

بیوآرت جلوه ای از هماهنگی با طبیعت